Gezond afvallen voor jou

gezonde voeding hoeft niet duur te zijn

Gezonde voeding hoeft niet duur te zijn              deel 3: avondeten

 

Na het gezonde ontbijt van 46 cent en de daarop volgende lunch van 1,11 euro is het tijd om een gezond diner samen te stellen dat wederom niet duur is.

De ingrediënten zijn pasta, zalm, doperwten en kookroom 20+, bedoeld voor één persoon.

Pasta koop je in een zak van 500 gram voor gemiddeld 0,75 cent. Je gebruikt hiervan 100 gram, wat neerkomt op 15 cent.
Kookroom kost 0,70 cent per 250 ml. Voor deze maaltijd heb je 100 ml nodig, dat is dus ongeveer 30 cent.
Doperwten koop ik altijd in een diepvrieszak van 450 gram. Ze zijn gezonder en lekkerder. De prijs is 0,70 cent. Je gebruikt voor één persoon 200 gram, dat is ongeveer 30 cent.
Zalm is het duurste ingrediënt, maar onmisbaar in dit gerecht. Je betaalt 4 euro voor 200 gram gerookte zalm en gebruikt 150 gram in stukjes. Dit is 3 euro per bord.

Totaalbedrag: 3,75 euro voor een volwaardig diner!


Kook de pasta al dente en doe na vijf minuten de doperwten erbij. Giet af en doe de kookroom en de zalm in stukjes erdoorheen met knoflookpoeder, wat peper en zout en dille. Een super maaltijd en zo klaar. Qua calorieën ook prima te doen: 650 totaal. En geloof me: je zit de hele avond vol!

De kookroom is bedoeld om het geheel smeuïg te maken. Je kunt deze vervangen door 15+ smeerkaas of (rijst)melk. Dat scheelt 100 calorieën en vrijwel niets in prijs.

Wat doet deze maaltijd voor ons lichaam? Dit gerecht zorgt voor een gezond hart, sterke botten en spieren, een gezonde bloeddruk en een goed werkend immuunsysteem. Verder is het prima voor onze hersenen, helpt het bij het voorkomen van osteoporose (botontkalking) en is het ontstekingsremmend.

Eet smakelijk, eet rustig, kauw goed en… geniet.